Obserwatorzy

poniedziałek, 28 marca 2016

Tramwaj do Łoskonia

Rodzinne święta rzadko bywają spokojne. Tym bardziej wesołe. Nie wiem na czym to polega, ale wiecie, o co mi chodzi. Każdy wie. Wszystkim tak bardzo zależy, żeby było fajnie, że drobna iskra zapalna wystarczy, żeby się zapaliło. I od razu spaliło. I tu się nie ma co obrażać, rodzina to ludzie najbliżsi, którzy wybaczą, jak się wybuchnie, więc się wybucha.

Są jednak sposoby, by ten stan rzeczy obejść. I to dosłownie. My poszliśmy dziś rodzinnie na spacer. A nawet pojechaliśmy. Jakiś czas temu zobaczyłam na tramwajowej tabliczce napis Łoskoń. Tramwaj ten prowadzi do Fordonu, więc byłam zdziwiona, że tam jest gdzieś jeszcze jakiś Łoskoń.

W Łoskoniu jest pętla tramwajowa, zaraz za nią stadnina koni, dalej starorzecze Wisły, wał, a za wałem prawdziwa Wisła.
W Łoskoniu jest pięknie. I jeśli nie macie ochoty wędrować wśród myślęcińskiego tłumu spacerowiczów, rolkarzy i rowerzystów, to jedzcie se do niego jedźcie (Łoskonia).
Koniecznie tramwajem.

Słuchamy żab.

Wypatrujemy żab.


Żabia lovka.

Żabie truchło.

Wujek Kamil i Klara.

Fela - wolnościowiec.

Mama <3


Sitowie.

Starorzecze Wisły.

Łabędź pilnujący gniazda.

Nad Wisłą.

Wisła.

Drozd.

Koń.

To były fajne święta.



2 komentarze:

  1. Fajna alternatywa dla Myślęcinka, for real! Ale kilka korekt do fotorelacji muszę zapodać :-) : 1) "Żabie truchło" to truchło ropuchy (zdrobniale ropuszki) Bufo Bufo, pewnie dziewczyna/chłopak w szale wyścigu na elegancko nazwaną "lovke" nie uniknął/ła jakiejś katastrofy z komunikacją podmiejską. 2) Sitowie albo sito wie ;-) to po pierwsze potoczna nazwa chęchów (to po poznańsku) nad wodą albo grupa roślin z rodziny turzycowatych, do których pałka wodna (na obrazu) nie należy. 3) No i kolejny truposz w fotorelacji to drozd, a nie sójka PZDR!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Świetlik, za czujność. Chęchy - moja babcia tak też mówiła. Wata cukrowa nadrzeczna. A drozd, to w ogóle myślałam, że przepiórka :) Pozdro i bardzo mi się podobały Twe żurawie!

      Usuń